arendus- ja ärimudel (11. nädal)


Selles artiklis vaatlen seda mudelit, mille nimi on Valve ja mis ta esindab iseendast.


Ärimudel


Valve müüs oma mänge alguses Steami platvormil (videomängude allalaadimisplatvorm, mis võimaldab kasutajatel mänge läbi vaadata, osta ja mängida), mis on loodud ainult selle jaoks, kuid aja jooksul hakkas Steam kasvama ja tänu sellele iseseisvad arendajad suutsid oma mänge Steam’sse lisades müüa. Aga sellest järeldub, et Steam hakkas tegutsema vahendustasupõhisel ärimudelil, mille kohaselt Steam võtab teatud protsendi kogu oma platvormil tehtud müügist.


Steam oli ka freemium-mudeli liider oma esimestel tegevusaastatel – pakkudes tasuta mänge, et kiirendada oma kasvu ja jõuda laiema publikuni. See aitas meelitada platvormile rohkem kasutajaid, kes lõpuks kolisid täielikult Steam’sse ja hakkasid seal oma raha kulutama.


Tasub märkida, et mõnes mängus (eriti võrgumängudes) on turg, kus inimesed müüvad mängudest saadud asju teistele inimestele, sest tahavad kuidagi raha saada. Kui need asjad müügile pannakse, siis võetakse ka protsent müügist, mis läheb Steam'i hoiupõrsasse.

Arendusmudel


Tahan öelda, et kõik Valve töötajad töötavad enamasti samas ruumis (projektis, mille kallal nad töötavad), kuna see muudab nende koostöö lihtsamaks.


Samuti on igal töötajal oma nimega ratastel laud. Kui projekt lõpeb, lahkuvad nad lihtsalt oma lauaga teise projekti juurde või kui see projekt neile ei meeldi, saavad nad seda lihtsalt vahetada. Keegi ei kontrolli neid ülalt, nad on vabad otsustama, mida teha.


Sellest võime järeldada, et enamik arendajaid kasutavad Scrumi süsteemi, mis võimaldab neil kõike õigeaegselt ja edukalt teha.



Allikad:

https://tempting.pro/kak_rabotaet_i_zarabativaet_steam3787/

https://steamcdn-a.akamaihd.net/apps/valve/Valve_NewEmployeeHandbook.pdf

https://malikspace.com/blog/vremya-samyy-tsennyy-resurs-v-valve/



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Turvariskid. (14. nädal)

Teistmoodi IT, 13. nädal

Roman Mihhejev, Uus meedia... (3. nädal)